onsdag 3 september 2014

Ned med liksom!


Jag står inte längre ut med att höra dessa så kallade lärda personer som i radio och tv använder ordet liksom i tid och otid. Det verkar som att jag är en av de som få som inte tycker om det här uttrycket. Men jag måste få värva fler medlemmar till min anti-liksom kampanj. Det vill jag göra genom att låta folk lyssna efter och räkna hur många liksom som faktiskt strös ut i onödan. Användandet tycks ju spridas som Ebola. 

I går på radion var det till exempel ett program på P3 med diverse intervjuer. Programledaren, som ju ju utger sig för att vara en lärd person, använde sig tyvärr av ordet liksom mer än sina gäster. I en mening använde han tre liksom, som inte hade något där att göra. 

Men det är tur att du tål kritik Stina, eftersom du använder liksom lika mycket som alla andra. Själv svär jag ju i varenda jävla mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar